DyYmIaNeK |
Wysłany: Wto 11:17, 01 Sie 2006 Temat postu: Własny schemat kolorów |
|
Pobieramy plik 0032_0001.seem z telefonu.
W offsecie 53h uaktywniamy bit 6 co uaktywni funkcje dodatkowego schematu kolorów.
Wyedytowany plik wgrywamy z powrotem do telefonu.
Pobieramy plik spcolor.sch. Jest to plik zawierający schemat kolorów, żeby doprowadzić go do takiego wyglądu jaki nas interesuje edytujemy go programem Frhed
Plik ten choć na początku wygląda niezrozumiale jest prosty do edycji. Tablice całego pliku znajdziecie tu. Są w tej tablicy wypisane początkowe i końcowe offsety wpisywania kolorów. Kolor w telefonie nie jest 24bitowy (3 bajty) ale 32bitowy czyli 4 bajty: RRGGBBAA gdzie
RR - czerwony
GG - zielony
BB - niebieski
AA - kanal Alfa czyli przezroczystosc. W ten sposob mozemy robic przezroczyste paski, widok tapety w menu itp. Wartosc 00 oznacza brak przezroczystosci, 0F maksymalna przezroczystosc (czyli mamy 16 stopni przźroczystość bo wartość ta jest w systemie szesnastkowym)
Jeśli zastanawiasz co to wszystko oznacza weź dowolny program graficzny. Wybierz sobie kolej i wyświetl jego informacje. Zobaczysz że kolor ten jest opisany trzema kolorami czerwonym, niebieskim, zielonym. Każdemu będzie odpowiadać konkretna wartość w systemie dziesiętnym. Ale nam potrzebna jest wartość w systemie szesnastkowym. Nic prostszego włączamy windowsowy kalkulator wpisujemy liczbę, która jest nam potrzebna i zamiast systemu dziesiętnego w opcjach wybieramy szesnastkowy. Kalkulator automatycznie nam to przeliczy. Tak otrzymaną szesnastkową wartość koloru wpisujemy w naszym pliku spcolor.sch
Plik spcolor.sch wrzucasz do katalogu "/a/mobile/system/" w telefonie
Jak już pewnie zauważyłeś przy wyborze własnego schematu występują problemy. Aby temu zaradzić ściągasz jeszcze z telefonu 004a_0001.seem i przystępujesz do jego edycji
W offsecie 106 zmieniasz wartość heksydecymalną z '00' na '06'
Wyedytowany plik wgrywamy z powrotem do telefonu.
Restartujesz telefon i cieszysz się własnym schematem. |
|